Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2010

Και γιατί παρακαλώ πρέπει να έχω ενεργοποιήσει το roaming στο κινητό μου??

Ετοιμάζουμε ταξιδάκι στο εξωτερικό με την τρελοπαρέα και πήγαμε χθες από την travel agency (ή όπως λέει και μία φίλη μου, από το tourist office) για να κανονίσουμε τις τελευταίες λεπτομέρειες. Εκεί μας έδωσαν εκτυπωμένα ένα πλάνο του ταξιδιού και μία σελίδα με γενικές πληροφορίες. Ενθουσιασμένη εγώ με το ταξίδι άρχισα να τα διαβάζω όλα με κάθε λεπτομέρεια... Και ξαφνικά βλέπω το εξής "Για να λειτουργεί το τηλέφωνό σας πρέπει να έχετε ενεργοποιημένη την υπηρεσία περιαγωγής (roaming)".. Τι είναι αυτό σκέφτηκα αμέσως? Εγώ το έχω ενεργοποιήσει? Κι αν δεν το έχω, πώς θα το κάνω? Εννοείται βέβαια πως δεν τόλμησα να ρωτήσω τον υπεύθυνο εκεί..Ήξερε και ότι ήμουν από τα "Δίκτυα", ήταν και οι φίλοι μου μπροστά που πίστευα ότι το ήξεραν, θα φαινόμουν (Όχι ότι δεν είμαι..) τελείως άσχετη.. Οπότε το προσπέρασα, προσωρινά  όμως..

Όταν φύγαμε από εκεί, δεν ρώτησα τους φίλους μου μήπως το ήξεραν γιατί "ντράπηκα", αφού οι ίδιοι δεν φάνηκαν να έχουν αυτήν την απορία.. Αργότερα που γύρισα σπίτι, και με το άγχος ότι το τηλέφωνό μου δεν θα λειτουργεί στο επικείμενο ταξίδι μας, έψαξα στο internet να βρω τι είναι το roaming ή στα ελληνικά "Υπηρεσία Περιαγωγής".
Αρχικά πάτησα στην αναζήτηση τον αγγλικό όρο και προφανώς η πρώτη σελίδα που βρήκε ήταν η wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Roaming.. Άνοιξα την σελίδα και είδα ένα κατεβατό πράγματα.. Δεν μπορεί να είναι τόσο περίπλοκο σκέφτηκα, μου φαινόταν κουραστικό να διαβάσω και όλο αυτό το κείμενο στα αγγλικά και αποφάσισα να δοκιμάσω να το ψάξω και στα ελληνικά.. Υπηρεσία περιαγωγής λοιπόν... Από τις πρώτης σελίδες που βρήκα περιείχαν έναν θα έλεγα αρκετά συνοπτικό ορισμό του το τι είναι  roaming:

Η υπηρεσία διεθνούς περιαγωγής (International Roaming) αφορά στη δυνατότητα να χρησιμοποιείτε το κινητό σας τηλέφωνο ενώ βρίσκεστε στο εξωτερικό. Η δυνατότητα αυτή καθίσταται εφικτή, μέσω των συμφωνιών που συνάπτουν οι Εταιρείες Κινητής Τηλεφωνίας στη χώρα μας με τις αντίστοιχες εταιρείες του εξωτερικού.

Πιο συγκεκριμένα, όταν ενεργοποιήσετε το κινητό σας τηλέφωνο στο εξωτερικό, σας παρέχεται η υπηρεσία διεθνούς περιαγωγής μέσω ενός δικτύου κινητής τηλεφωνίας στη χώρα που επισκέπτεστε. Σε κάθε χώρα, υπάρχουν πολλά δίκτυα κινητής τηλεφωνίας αλλά το πιο πιθανό είναι να διασυνδεθείτε αυτόματα με το δίκτυο κινητής με το οποίο η δική σας εταιρεία έχει συνάψει συμφωνία διεθνούς περιαγωγής.

Το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του Εξωτερικού που σας παρέχει την υπηρεσία χρεώνει τη δική σας εταιρεία για την παρεχόμενη υπηρεσία σε επίπεδο χονδρικής και στη συνέχεια, η εταιρία κινητής σας, σας χρεώνει για την υπηρεσία περιαγωγής.

(*) roaming

Ωραία όλα αυτά αλλά πως τελικά ενεργοποιώ την υπηρεσία συλλογίστηκα..
Οπότε πάτησα στην αναζήτηση "Ενεργοποίηση Υπηρεσίας Περιαγωγής" και μου έβρισκε τις σελίδες από διάφορες ελληνικές εταιρίες κινητής τηλεφωνίας και ρίχνοντας μία γρήγορη ματιά κατάλαβα πως οι περισσότερες εταιρίες είχαν προενεργοποιημένη την υπηρεσία. Για παράδειγμα η Χ εταιρία έγραφε στο site της:

Η υπηρεσία Διεθνούς Περιαγωγής είναι προενεργοποιημένη για όλους τους κατόχους καρτοκινητής Χ χωρίς να χρειάζεται καμία επιπλέον διαδικασία ενεργοποίησης. Απλά πριν ταξιδέψετε βεβαιωθείτε ότι η υπηρεσία Διεθνούς Περιαγωγής υποστηρίζεται στη χώρα την οποία πρόκειται να επισκεφτείτε. Όταν φτάσετε στη χώρα προορισμού και ανοίξετε το κινητό σας, αυτό αυτόματα θα συνδεθεί με το δίκτυο με το οποίο η  Χ έχει συνάψει συνεργασία Διεθνούς Περιαγωγής. Όταν στη χώρα προορισμού υπάρχει συνεργασία με περισσότερα από ένα δίκτυα τότε μπορείτε να επιλέξετε χειροκίνητα το δίκτυο προτίμησής σας από το μενού της συσκευής σας.


Αλλά και πάλι επειδή κάποιες εταιρίες το έλεγαν αυτό και βρήκα και ένα ορισμό του roaming δεν σήμαινε ότι εμένα ήταν ενεργοποιημένη. γιατί πουθενά δεν διευκρίνιζαν αν αυτό είναι κάτι που εξαρτάται από την συσκευή του κινητού..Δηλαδή αν είναι υπηρεσία που υποστηρίζεται μόνο από κάποια κινητά..
Οπότε έψαξα λιγάκι παραπάνω κοιτάζοντας και επόμενες σελίδες ώσπου βρήκα ένα πολύ κατατοπιστικό pdf αρχείο που απαντούσε σε όλες μου τις απορίες. Το αρχείο αυτό βρίσκεται εδώ: EettCreativeRoamingBrochure.pdf.
Και απαντάει σε ερωτήσεις του τύπου:
  • Τι είναι το roaming; - ΟΚ είχα βρει σωστό ορισμό
  • Πως μπορώ να το ενεργοποιήσω; - Ναι εξαρτάται από την εταιρία κινητής τηλεφωνίας, όμως πρέπει να επιβεβαιώσουμε και ότι η συσκευή μας χρησιμοποιείται στην χώρα που θα πάμε.
  • Ποιες υπηρεσίες μπορώ να χρησιμοποιήσω μέσω roaming;
  • Κανονισμός Ε.Ε. για το roaming κλπ. 
Συμπεριλαμβανομένων και κάποιων μικρών tips.

Τελικά, ευτυχώς εμένα είναι όλα εντάξει και από θέμα εταιρίας και από συσκευής  σε σχέση με το roaming, οπότε δεν θα έχω πρόβλημα.

Είπα και σε κάποιους φίλους μου ότι θα κάνω μαθησιακό γεγονός τι είναι το roaming και προς έκπληξη μου μου είπαν "Τι είναι αυτό? Το είδαμε σε εκείνο το φυλλάδιο που μας έδωσαν στο γραφείο και αναρωτηθήκαμε..". Οπότε, κακώς είχα ντραπεί τότε να εκφράσω την απορία μου. Και παρατηρώ ότι το κάνω πολλές φορές αυτό. Μάλλον πρέπει πλέον όταν έχω μία απορία πάνω σε κάτι που αφορά τους υπολογιστές και γενικά την τεχνολογία να μην ντρέπομαι να ρωτήσω, μόνο και μόνο επειδή πιστεύω ότι οι άλλοι περιμένουν από μένα να το ξέρω, διότι είμαι σε αυτή την σχολή.. Υπάρχουν πάρα μα πάρα πολλά πράγματα σε αυτό το πεδίο τα οποία δεν είναι δυνατόν να τα ξέρω όλα και όπως φαίνεται ούτε οι συμφοιτητές μου (ή τουλάχιστον αυτοί με τους οποίους συναναστρέφομαι) δεν τα ξέρουν όλα.. Όλοι έχουμε ερωτήσεις και απορίες και καλό θα είναι να τις συζητάμε μεταξύ μας και να μαθαίνει ο ένας από τον άλλο.
Επίσης, παρατηρώ ότι πρέπει να βελτιώσω λιγάκι τον τρόπο που κάνω αναζήτηση. Γιατί αρχικά δοκιμάζω διάφορες λέξεις/φράσεις όπως μου έρθουν στο μυαλό χωρίς να το σκεφτώ καλύτερα, ανοίγω πολλές σελίδες μέχρι να διαπιστώσω ότι τελικά δεν ζητούσα αυτό ακριβώς που πήρα στα αποτελέσματα της αναζήτησης και αναδιατυπώνω την φράση μου μέχρι να βρω αυτό που ήθελα, έχοντας χάσει αρκετά χρόνο. Σίγουρα δεν είναι πάντα εύκολο να βρούμε κάτι με την πρώτη προσπάθεια, αλλά καλό θα ήταν να ξοδεύω 2-3 λεπτά να σκεφτώ πως θα ήταν καλύτερα να διατυπώσω αυτό που ψάχνω ώστε η αναζήτηση να μου δώσει αποτελέσματα πιο κοντά σε αυτό που θέλω, κερδίζοντας έτσι κόπο και χρόνο από την συνεχόμενη δοκιμή εκφράσεων.
Σε αυτήν την περίπτωση για παράδειγμα δεν έπρεπε αρχικά να είχα πατήσει τον αγγλικό όρο αφού ήμουν σίγουρη πως ήθελα την απάντηση στα ελληνικά..Επίσης, αφότου δεν βρήκα κάτι στην wikipedia στα ελληνικά, και αφού ήθελα μία ολοκληρωμένη απάντηση με όλες τις λεπτομέρειες, ίσως θα μπορούσα να είχα δοκιμάσει εξ'αρχής να ψάξω για ένα pdf . Έτσι θα είχα πάρα την απάντηση που έψαχνα αρκετά πιο γρήγορα  σε σχέση με τώρα.

Ελπίζω αν κάποιοι σκοπεύετε να κάνετε κάποιο ταξίδι στο εξωτερικό να βρείτε χρήσιμο αυτό το άρθρο.
Καλό μας ταξίδι!!!

    1 σχόλιο:

    Unknown είπε...

    Καλησπέρα! μου έχει τύχει ακριβώς η ίδια κατάσταση που τόσο ωραία περιγράφεται στο άρθρο σας με το roaming και την περιαγωγή στο κινητό μου όταν είχα ταξιδέψει στο Ηνωμένο Βασίλειο!! Σας καταλαβαίνω απόλυτα!!!