Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010

Πως να κάνω την γραμμή εργαλειών των Windows μεγαλύτερη?

Τον τελευταίο εξάμηνο λόγω ενός ειδικού θέματος που έκανα, χρειαζόταν να έχω ανοιχτά ταυτόχρονα στον υπολογιστή μου πολλά αρχεία pdf μαζί. Ήταν απαραίτητο να πηγαίνω συνεχώς από το ένα στο άλλο για να διαβάζω κάποια πράγματα καθώς έγραφα την εργασία μου.  Όμως μετά από πέντε-έξι pdf που άνοιγα δεν χωρούσαν πλέον να είναι ξεχωριστά ανοιχτά στην γραμμή εργασιών, κάπως έτσι όπως φαίνεται στην εικόνα:


Και μόλις άνοιγα το επόμενο pdf ομαδοποιούνταν σε ένα...Επειδή δεν ξέρω πως ακριβώς να το εξηγήσω με λόγια, σας το δείχνω με εικόνα:


Για μένα αυτό δεν ήταν καθόλου βολικό γιατί μου έτσι μου ήταν αρκετά χρονοβόρο να μπορώ να πηγαίνω από το ένα pdf στο άλλο και μπερδευόμουν συνέχεια..
Παρόλα αυτά δεν έψαξα για κάποια λύση..Παιδευόμουν κάθε φορά να βγάλω άκρη και προσπαθούσα να διαλέγω τα περισσότερο σημαντικά pdf για να έχω ανοιχτά.. Κάποια στιγμή άρχισα να κουράζομαι και μου πέρασε από το μυαλό η ιδέα να εκτυπώσω τα pdf για να τα διαβάζω έτσι, αλλά μετά από λίγη σκέψη συνειδητοποίησα πως και πάλι αυτό δεν θα ήταν καθόλου βολικό αφού θα χανόμουν κάθε φορά μέσα στις τόσες πολλές σελίδες να βρω αυτή που θέλω, θα μπερδεύονταν και γενικά δεν θα ήταν σίγουρα η λύση..
Πάλι όμως δεν έψαξα για κάποια άλλη λύση που θα αφορούσε την λειτουργία του υπολογιστή...

Και μία μέρα τελείως τυχαία την ανακάλυψα!! Χωρίς να καταλάβω τι έκανα είδα πως η γραμμή εργασιών μεγάλωσε και χωρούσε πλέον όλα τα pdf μου ανοιχτά σε ξεχωριστό "κουτάκι" (Πως το λένε άραγε αυτό? Θα το ψάξω... ) !! Αμέσως ενθουσιάστηκα!! Πως έγινε αυτό, σκέφτηκα? Κατευθείαν προσπάθησα να θυμηθώ την τελευταία  μου κίνηση.. Τίποτα σημαντικό.. Πήγα να ελαχιστοποιήσω ένα pdf και κούνησα τον κέρσορα μου λίγο άτσαλα ώστε το pdf δεν ελαχιστοποιήθηκε.. Έκανα μερικές κινήσεις με τον κέρσορά μου γύρω από την περιοχή την γραμμής εργασιών και είδα πως ακριβώς πάνω στο "όριο" με την υπόλοιπη επιφάνεια εργασίας εμφανιζόταν o κέρσορας αλλαγής μεγέθους (resize cersor) :


Ναι κι όμως!! Τόσο καιρό παιδευόμουν και η γραμμή εργασιών απλά μεγάλωνε όπως και κάθε άλλο παράθυρο.. Μόλις δούμε τον resize cersor, την σέρνουμε προς τα πάνω και οοοοππππ  μεγαλώνει όσο θέλουμε... Πανεύκολο?? Σίγουρα είναι! Αλλά εγώ για ακόμη μία φορά δεν το είχα προσέξει και το χειρότερο είναι ότι δεν μου πέρασαν από το μυαλό τα αυτονόητα: α) Πως οι "σχεδιαστές" των Windows σίγουρα θα είχαν προβλέψει για την περίπτωση που κάποιος θέλει να ανοίξει πολλά παράθυρα στα οποία θέλει να μεταβαίνει συνεχώς από το ένα στο άλλο και β) (ακόμη πιο αυτονόητο!!) ότι όπως μεγαλώνουν όοοοολα τα άλλα παραθυροειδή στα Windows έτσι θα μεγάλωνε και η γραμμή εργασιών.

Σύντομα βέβαια, καθώς περιέγραφα το μικρό μαθησιακό μου γεγονός σε κάποιον φίλο μου, επιβεβαίωσα πως τελικά ίσως να μην ήμουν και τόοοοοσο χαζή που δεν το είχα δει τόσο καιρό ή έστω δεν είχα περάσει τυχαία τον κέρσορά μου από την γραμμή εργασιών, γιατί αν η επιλογή "Κλείδωμα της γραμμής εργασιών" (Δεξί κλικ πάνω στην γραμμή εργασιών και θα το δείτε) δεν είναι απενεργοποιημένη, το μέγεθος της γραμμής εργασιών είναι "κλειδωμένο", δηλαδή δεν επιτρέπεται η αυξομείωση του.. Αυτό by default είναι ενεργοποιημένο. Οπότε προφανώς κάποια στιγμή κατα λάθος πάλι (ή κατά μεγάλη τύχη θα έλεγα!!), θα απενεργοποίησα την επιλογή αυτή...

Τελικά τώρα όταν έχω ανοιχτά πολλά pdf ταυτόχρονα ή και άλλα προγράμματα στα οποία χρειάζομαι να πηγαίνω συχνά από το ένα στο άλλο, έχω την γραμμή εργασιών μου κάπως έτσι:


Έχω κάνει πολλές φορές το λάθος να μην σκέφτομαι τις αυτονόητες δυνατότητες που σίγουρα θα έχει ένα λειτουργικό.. Και σαν να μη έφτανε αυτό, αφού όπως αποδεικνύεται συνεχώς οι φίλοι μου ξέρουν αρκετά πράγματα όσον αφορά αυτές τις δυνατότητες, συνεχίζω να μην τους ρωτάω όταν βρίσκω κάποια δυσκολία.. Πρέπει να προσπαθήσω να τα αλλάξω αυτά, τουλάχιστον όσον αφορά δεύτερο δηλαδή το να ρωτάω όταν δεν ξέρω, γιατί το πρώτο σίγουρα θέλει πολύ πολύ δουλειά ακόμη.. Κι αυτό γιατί απ' ότι φαίνεται έχω μία αρκετά "συντηρητική στάση" (Δεν ξέρω αν αυτός είναι ο σωστός όρος..) απέναντι στον υπολογιστή...Τον χρησιμοποιώ μόνο για να κάνω συγκεκριμένες εργασίες κάνοντας μόνο τα βήματα που μου έχουνε μάθει ή τα βασικά που έχω βρει μόνη μου.. Οπότε για να αλλάξω αυτή την στάση θα χρειαστεί σίγουρα αρκετός καιρός και μεγάλη προσπάθεια από την μεριά μου..

Δεν υπάρχουν σχόλια: