Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2010

Τι είναι το Wizard, oeo ??

Χθες, κατά την ώρα ενός μαθήματος που παρακολουθώ, μου συνέβη το εξής.. Καθώς ο καθηγητής προσπαθούσε να περιγράψει πως θα κάνουμε κάποια πράγματα που ήθελε στο Matlab μας είπε πως για ευκολία μπορούμε να ανοίξουμε το αντίστοιχο wizard.. "Wizard?" σκέφτηκα.. Α ωραία αυτό θα ανοίξω.. Όμως καθώς προσπαθούσα να φανταστώ τι ακριβώς θα έπρεπε να κάνω συνειδητοποίησα πως παρόλο που ο όρος Wizard μου ακουγόταν τόσο γνώριμος, δεν ήξερα τι πραγματικά ήταν.. Μου ερχόταν στο μυαλό κάποιο παραθυράκι με ρυθμίσεις αλλά δεν ήξερα τι ακριβώς ήταν..
Όταν τελείωσε το μάθημα, ρώτησα και κάποιους φίλους-συμφοιτητές μου αν ήξεραν τι είναι.. Όλοι μου απαντούσαν χωρίς σκέψη "Ναι!!Εννοείται!!".. Αλλά όταν τους ζητούσα να μου το εξηγήσουν, δεν ήξεραν τι να πουν, κόμπλαραν και οι πιο πολλοί κατέληγαν σε μια λίγο-πολύ τέτοια απάντηση "Ξέρω τι είναι..Απλά δεν μπορώ να στο εξηγήσω..".
Βέβαια εμένα αυτήν η απάντηση ηχούσε στα αυτιά μου σαν να μου έλεγαν δεν έχω ιδέα.. Αλλά ίσως να μην ήταν έτσι τα πράγματα..

Αργότερα, όταν γύρισα σπίτι μου, έψαξα όπως συνηθίζω να κάνω άλλωστε στην wikipedia να δω τι είναι.. Στην πρώτη προσπάθεια μου με έβγαλε εδώ http://en.wikipedia.org/wiki/Wizard. Το έριξα μία γρήγορη ματιά και είδα πως είχε κάτι σαν κατηγορίες Films and Television, Games, Music.. Τι έιναι όλα αυτά σκέφτηκα και την έκλεισα αμέσως.. Μία αναζήτηση στην google με οδήγησε στο Wiktictiory όπου περιέργαφε τι σημαίνει η λέξη Wizard:
  1. (fantasy) One who uses (or has skill with) magic, mystic items, and magical and mystical practices. Ε ναι μετά από λίγη σκέψη θυμήθηκα πως όντως wizard σημαίνει "μάγος", αλλά τι σχέση είχε να κάνει αυτό με το υπολογιστές...πφφφ
  2. One who is especially skilled or unusually taleneted in a particular field. Κάτι γινόταν με αυτήν την εξήγηση αλλά σκέφτηκα πως αποκλείεται ο καθηγητής να είπε να ψάξουμε στα special skills μας για να κάνουμε εύκολα το πρόγραμμα που θέλουμε.. πφφφφφφφφφ 
  3. (computing) A computer program or script used to simplify complex operations for an inexperienced user. Αυτό μάλιστα ακουγόταν πολύ πιο λογικό!! Όμως και πάλι ήταν πολύ γενική εξήγηση και όχι κάτι συγκεκριμένο...
Σκέφτηκα πως αποκλείεται στην Wikipedia να μην έδινε περαιτέρω πληροφορίες για αυτό. Ξαναγύρισα στην πρώτη σελίδα που είχε επισκεφτεί και την κοίταξα με περισσότερη προσοχή.. Κάπου μέσα στους πολλούς τίτλους είχε και τον τίτλο Technologies και πό κάτω έλεγε:
Η πρώτη έννοια μου φάνηκε ποιο κοντά σε αυτό που έψαχνα και έκανα κλικ στο αντίστοιχο link.
Και ναι επιτέλους εκεί είχε μία καλύτερη περιγραφή για το τι σήμαινε "Wizard":

A software wizard is a user interface element that presents a user with a sequence of dialog boxes that lead the user through a series of well-defined steps. Tasks that are complex, infrequently performed, or unfamiliar may be easier to perform using a wizard. In contrast, an expert system guides a user through a series of (usually yes/no) questions to solve a problem.

Μετά από αυτό σίγουρα κατάλαβα τι είναι αλλά και πάλι αν κάποιος με ρωτούσε να του εξηγήσω δεν θα μπορούσα να το κάνω περιγράφοντάς του κάτι συγκεκριμένο γιατί η έννοια είναι κάπως γενική.. Εκεί θυμήθηκα και τους συμφοιτητές που έλεγαν ότι ξέρουν τι είναι αλλά δεν μπορούν το εξηγήσουν κι εγώ δεν το πίστευα..

Αυτό που θα  μπορούσα να πω σε κάποιον άμα με ρωτούσε είναι πως Wizard είναι κάτι που το έχουν πολλά προγράμματα.. Όταν το ανοίγουμε βλέπουμε ένα παραθυράκι με διάφορα dialog boxes με επιλογές που μπορούμε να κάνουμε και χρησιμοποιείτε γενικά για να κάνει πιο εύκολα την ζωή μας σε σχέση με την χρήση των προγραμμάτων αυτών... Ξέρω είναι πολύ γενικό αλλά δεν υπάρχει κάποια πιο συγκεκριμένη εξήγηση αφού και η ίδια η έννοια είναι γενική..

Κι επειδή μία εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις, μερικές εικόνες που βρήκα στην αναζήτηση με βοήθησαν να καταλάβω ακριβώς τι "ήθελε να πει ο ποιητής" στον παραπάνω ορισμό:
Καντε κλικ στην εικόνα...Κουνιέται!!







3 σχόλια:

ioSteve είπε...

Wizard ξερω πως έχει το Visual Studio και είναι αυτό το παραθυρικό περιβάλον προγραμματισμού που αντί να γράφεις κώδικα μπορείς να "ζωγραφίσεις" την εφαρμογή σου π.χ. να πάρεις ένα κουμπάκι και να το βάλεις εκέι που θέλεις. Νομίζω είναι κάτι σαν οδηγός..

gp είπε...

Τι είναι το wizard ως αντικείμενο αλληλεπίδρασης (προδιαγραφές διεπαφής για windows 7 από microsoft):
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa511260.aspx

G_a_St είπε...

@ioSteve Ναι μπορείς να το πεις και οδηγό..Για περισσότερες λεπτομέρειες κοίταξε το link του παραπάνω σχολίου.. ;-)

@gp Πολύ ενδιαφέρον!! Λύνει πολλές απορίες πάνω στο θέμα.. Κρίμα που δεν το είχα βρει μόνη μου όταν έψαχνα.. Ίσως γιατί περιορίστηκα στην αναζήτηση στη wikipedia.. Ευχαριστώ!!