Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2010

Πως να αυξήσετε την μνήμη RAM που αντιστοιχεί στο Torrent?

Πρόσφατα έβαλα καινούργια σύνδεση internet με μεγάλη ταχύτητα ξευφεύγοντας πλέον από την παλιά αργή των 2Mbps.Έτσι έβαλα να κατεβαίνουν στο πρόγραμμα Torrent 10 ταινίες high definition για να το εγκαινιάσω μιας που το είχα καημό, αφού πριν χρειαζόταν να περιμένω μέχρι και 2 μέρες για να κατέβει μία ταινία ακόμη και μικρής ανάλυσης. Καθώς κατέβαιναν όμως οι ταινίες και ενώ έπιαναν full speed παρατήρησα ότι κατά διαστήματα έπεφτε η ταχύτητα λήψης για λίγο και μετά ξανά-ανέβαινε. 'Εχοντας  παρακολουθήσει σχετικά πρόσφατα το μάθημα των "Λειτουργικών Συστημάτων", μου ήρθαν στο μυαλό κάτι έννοιες τις cashe, page faults, thrashing και τα λοιπά. Επειδή όμως δεν θέλω να σας κουράζω με αυτά, που είναι μάλλον πράγματα γνωστά για όλους, θα μπω στο κυρίως θέμα. 
Έψαξα στις ρυθμίσεις του Torrent, και μετά από όχι πολύ ψάξιμο, βρήκα μία ρύθμιση πολύ χρήσιμη όπως αποδείχτηκε. Στο menu Επιλογές->Προχωρημένες ->Cashe Δίσκου, βρήκα το εξής:


Η επιλογή "Χρήση του παρακάτω μεγέθους cashe(MB)" ήταν απενεργοποιημένη αλλά απ' ότι φαινόταν χρησιμοποιούνταν η default τιμή 32MB. Έτσι προφανώς, κατεβάζοντας 10 ταινίες με ταχύτητα περίπου 4Mbps η cashe γέμιζε και το torrent σταματούσε να κατεβάζει για λίγο. Οπότε έβαλα αυτό το πεδίο στα 512ΜΒ για να μην έχω ξανά αυτό το πρόβλημα. Βέβαια και το 512ΜΒ ίσως είναι κάπως υπερβολικό γιατί είναι σχεδόν απίθανο να χρειαστεί τόση cashe (τουλάχιστον με την ταχύτητα που "πιάνει" η σύνδεσή μου), και αυτό μπορούμε να το διαπιστώσουμε με λίγα - απλά μεν - μαθηματικά, αλλά που δεν είναι χρήσιμα για τα πλαίσια της δημοσίευσης, αλλά το έβαλα τόσο για να σιγουρευτώ ότι το torrent θα παίρνει όση cashe χρειάζεται χωρίς περιορισμό.

Happy Torrenting!!

2 σχόλια:

ioSteve είπε...

Καλό!! Μα πως το βρίκες εγώ έψαχνα καιρό στις ρυθμίσεις και δεν βρήκα κάτι. Αλλά 512Mb που λες δεν είναι πολλά. Εμένα ο υπολοσιστής μου έχει λίγη μνήμη. Δεν υπάρχει κίνδυνος να κρασάρει το utorrent μου?

G_a_St είπε...

Ναι υπάρχει κίνδυνος να κρασάρει όλο το σύστημα..Οπότε αν έχεις μικρή μνήμη βάλε κάτι λιγότερο για να είσαι σίγουρος..